Oldal kiválasztása

IRATKOZZ FEL ÉS KÜLDÖM A HETENTE MEGJELENŐ CIKKEKET, AMIK SEGÍTENEK, HOGY KIVÁLÓ SALESES LEGYÉL!
(AJÁNDÉK KÉT EBOOK: WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉ + ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA)

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

IRATKOZZ FEL ÉS TIED A KÉT JUTALÉK DUPLÁZÓ AJÁNDÉK EBOOK!
WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉ +
ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Kommunikálj úgy, mint a legnagyobbak!

Szabó Gábor – 2017. április 19.

Olvasási idő: 03:55 perc

forrás:  Audi Hungária, 2016

Ha megvizsgáljuk a mai marketing és kommunikációs irányokat, akkor bizony egyértelműen látszik, hogy minden komoly vállalat érzelmi síkon bombázza „áldozatait”. Szinte teljesen eltűnt a racionalitás és a logika a reklámokból.

Elég csak összehasonlítanod egy tíz-tizenöt évvel ezelőtti autóreklámot és egy maival. Anno egy autóreklám a lóerőkről, a kipörgés gátlóról és arról szólt, hogy mennyi idő alatt gyorsul százra az a bizonyos modell.  A reklámban elsuhanó autó mellett számtalan adat jelent meg, ami észérvekkel próbálta alátámasztani, hogy ennél megbízhatóbb autó nem létezik.

Egy mai autó reklámja nagyjából harminc-negyven másodperc és mindössze pár mondat:
„Hív a most.”- mondja az Audi egy 2017-es reklámban, vagy, ahogyan a BMW egy 2013-as reklámjában: „A vezetés élménye vajon mikor születik meg? Amikor beindul a motor? Gyorsítás közben? Amikor érezni az erőt és a precizitást? Vagy, amikor a kanyarok vággyá változnak, és nem marad más, csak az út? Egyik sem, az élmény első látásra születik.”

Sehol egy technikai paraméter! Csak érzelem. Illetve még valami, ami nagyon fontos. A miérted és a víziód. A „Hiszünk abban…” kezdetű mondatok csak úgy hemzsegnek a ma reklámjában. Nem véletlenül.

Simon Sinek, angol író és előadó „Kezdd a miért-el!”- című könyvét olvastam nem rég, ami pontosan a fenti példát boncolgatja, csak más szemszögből megvilágítva.  Sinek elmélete, az ún. „Arany kör”, ami végtelenül egyszerűen és érthetően mutatja be, hogy hogyan kommunikál az átlag vállalat a vevőihez és felhasználóihoz, és azt is, ahogy a világ legjobban fejlődő vállalatai teszik ugyanezt.

forrás: Simon Sinek: Start with why

Legyen szó autógyártásról, tréningek értékesítéséről, vagy csokoládé gyártásáról, három alapvető kérdésre muszáj tudnunk válaszolni magunknak és a külvilágnak egyaránt:

Mit csinálunk? Mit gyártunk, vagy szolgáltatunk?

Hogyan tesszük mindezt? Milyen minőségben? Milyen anyagokkal?

Miért csináljuk, amit csinálunk? Itt legkevésbé kell a profitra gondolni.

Szinte az összes vállalkozás a világon tudja, hogy mit csinál, hogy mit gyárt, vagy szolgáltat.  Nagy számban még azzal is tisztában vannak, hogy hogyan teszik mindezt, de csak nagyon kevés cég rendelkezik kristálytiszta elképzeléssel, hogy miért is teszi amit tesz.

Ha a fenti ábrát nézzük, akkor elmondhatjuk, hogy a cégek nagy része kintről befelé haladva kommunikál, tehát a „mit teszek” az első, amit megfogalmaz saját magával kapcsolatban . A legnagyobbak pontosan fordítva kezdenek neki a folyamatnak.

Sinek az egész elmélet magyarázatául az Apple cégbirodalom kommunikációját hozza fel példának, mert mindenki ismeri a vállalatot. Ha az Apple ugyanúgy gondolkodna, mint mindenki más, akkor a marketing üzenete így szólna: Nagyszerű számítógépeket készítünk, csodálatos külsővel, egyszerű felhasználhatósággal. Te vennél egyet? Én nem biztos. És sajnos a legtöbb számítógép gyártó (is) hasonlóan kommunikál, és hasonlóan próbálja eladni magát a legtöbb értékesítő is napjainkban, pedig már nagyon más szelek fújnak értékesítés földön.

Most nézzük, hogy hogyan teszi ezt az Apple: Hiszünk abban, hogy minden, amit megteremtünk status quo-vá válik egy idő után. Hisszük, hogy másképp kell gondolkodni ahhoz, hogy mást tudjunk megalkotni, mint mások. Hogy hogyan vagyunk képesek status quo termékeket alkotni? Összetéveszthetetlen külsőt alkotunk, amit egyszerű és élvezetes használni. Minden számítógépünk egyéniség. Ugye, hogy mennyire más?

Az Apple, és vele együtt még pár cég megértette a lényeget. Bentről kifelé kommunikál, tehát a miért-el kezdődő kommunikációt alkalmazza, ami nagyon erős emocionális töltéssel bír. Egyszerűen üt, mint az ipari áram.

Őrülten gyors világban élünk. Akár napi harmincezer impulzus is érhet egy embert, aki okos telefont, laptopot használ, illetve televíziót néz. Fizikai képtelenség ennyi ingert feldolgozni és megérteni. Ez az ok annak, hogy agyunk „önvédelmi reakciója” kizárja azokat az impulzusokat, amik felszínesek és érzelmek kiváltására alkalmatlanok.

Személyes értékesítésnél pontosan ugyanezen törvényszerűségek működnek. Találj egy miért-et és egy jól kommunikálható víziót magadnak. Kezdd azzal a tárgyalást, hogy miért kezdted el, amit elkezdtél. Mondd el, hogy miben hiszel, miért kelsz fel nap-nap után. Csak ezek után kezd el ecsetelni a terméked, vagy a szolgáltatásod előnyeit.

Meg fogsz lepődni, hogy mennyivel több sikeres tárgyalásod lesz, mint eddig volt!

Amennyiben hasznosnak találtad a leírtakat, kérlek oszd meg, hogy máshoz is eljusson.

Baráti üdvözlettel:

Szabó Gábor

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre szakmai anyagokat, valamint termékeinket és szolgáltatásankat népszerűsítő hírlevelet küldjünk.Kijelented, hogy az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Baráti üdvözlettel:

Szabó Gábor

IRATKOZZ FEL ÉS KÜLDÖM A HETENTE MEGJELENŐ CIKKEKET, AMIK SEGÍTENEK, HOGY KIVÁLÓ SALESES LEGYÉL!

AJÁNDÉKBA PEDIG KAPSZ KÉT EBOOKOT!

(WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉS 10 PONTBAN / AZ ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA)

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Share This

OSZD MEG!

Hogy másokhoz is eljusson! :)