Oldal kiválasztása

IRATKOZZ FEL ÉS KÜLDÖM A HETENTE MEGJELENŐ CIKKEKET, AMIK SEGÍTENEK, HOGY KIVÁLÓ SALESES LEGYÉL!
(AJÁNDÉK KÉT EBOOK: WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉ + ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA)

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

IRATKOZZ FEL ÉS TIED A KÉT JUTALÉK DUPLÁZÓ AJÁNDÉK EBOOK!
WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉ +
ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Jutalék sokszorozó „trükk” a névjegykártyáddal!

Szabó Gábor – 2017. áprili 5.

Olvasási idő: 04:45 perc

Tegnap délután az egyik barátommal találkoztam, akivel a különböző ügyféltípusok pontos beazonosításáról beszélgettünk. Egy nagyon jól használható és hasznos „trükkről” esett szó névjegykártya átadáshoz, amit, ha ügyesen megtanulsz használni, akkor komoly helyzeti előnnyel kezdheted a tárgyalásaidat.

Arról felesleges beszélnem, hogy nem vagyunk egyformák. Ha megállnál egy mozi terem ajtajában, és a film vége után kiözönlő embereket megkérdeznéd, hogy kinek mi tetszett a filmben a legjobban, akkor a nézők által nagyjából nyolc-tíz féle különböző filmrészlet, vagy kép lenne lefestve.

Vannak, akik inkább vizuális típusok, ők a képi élményt keresik. Vannak, akik auditív típusúak, így őket inkább a film zenéjével lehet megfogni, és még sorolhatnám. Ezért egy jó rendező igyekszik az összes típusú ember igényét kielégíteni alkotásával, ami valljuk be nem mindig sikerül. Biztosan veled is előfordult már, hogy valaki nagyon ajánlott egy filmet, amit miután megnéztél csúnya sms-t küldtél az illetőnek 🙂 .
Na, de váltsunk üzleti nyelvre.

A tekintetben, hogy milyen észlelési csatornát részesítenek előnyben az ügyfelek, három alapvető csatornáról fogok beszélni. Ezek a vizuális (látási), az auditív (hallási) és a kinesztetikus (mozgási) csatornák. Magyarra fordítva, ügyfeleink  99%-a, a  fent említett három észlelési csatorna valamelyikét részesítik előnyben, így természetesen sokkal sikeresebb értékesítők lehetünk, ha ezt a törvényszerűséget „kihasználjuk”.

Vizuális típus

A vizuális típus az egyik leggyakoribb típus. Az észleléshez leginkább a szemét használja, a megértéshez pedig a vizuális feldolgozást. Előnyben részesítik a vizuális információt, például az ábrákat és a grafikonokat, a könyvekben, az előadásokban pedig a vizuális tartalmat kedvelik. Olvasáskor inkább egy vizuális képet képzelnek maguk elé, minthogy a párbeszédről gondolkodjanak. Nagyobb valószínűséggel jegyzik meg egy szoba vizuális részleteit vagy egy arcot, de elfelejtik az ott folyt beszélgetéseket. Ezeket az egyéneket legjobban a vizuális ingereken keresztül lehet befolyásolni.
Ezzel a típussal akkor érsz el a legtöbb üzleti sikert, ha rajzolsz, írsz és sok-sok nyomtatott anyaggal készülsz a tárgyalásra.

Auditív típus

Az auditív típus leginkább használt észlelési csatornája az auditív, hallásalapú feldolgozás. Nagyon gyorsan képesek mind a beszélt, mind az olvasott nyelvet feldolgozni. Gyakran sokat beszélnek, minthogy hangosan kell gondolkodniuk. Szeretik a zenét, emlékeznek a dalszövegekre és a beszélgetésekre. Inkább megjegyzik egy ember nevét, mint hogy hogyan néz ki. Ezen egyének esetében a legjobbak az auditív rendszert célzó technikák (hangsúlyos beszéd).

Kinesztetikus típus

A harmadik típus ebben a csoportban a kinesztetikus, avagy a mozgásalapú. Ezek az emberek a legjobban érintéseken, mozgáson és fizikai tárgyakkal való foglalkozásokon keresztül rögzítik a történéseket. Az ebbe a csoportba tartozó egyének gyakran élvezik a fizikai tevékenységeket, inkább egyből kivesznek valamit a dobozból, és kitalálják, hogyan kell összerakni, minthogy elolvassák az útmutatót, továbbá nem szeretnek egy helyben ülni hosszas beszélgetések alatt. Ezzel a csoporttal nem ajánlatos több órán keresztül tárgyalni.

 Nagyon nem mindegy, hogy az ügyfeled a hallott információk, vagy épp a telerajzolt papírlapok hatására fog üzletet kötni veled. Bár, ha engem kérdezel, mindenképp vigyél magaddal vizuális eszközöket a tárgyalásra, de tény, hogy sok ügyfelet nem az fogja meg, amit lát, hanem, amit hall.

Hogyan lehet az első másodpercekben kideríteni, hogy milyen típusú az ügyfeled?

Nyújtsd át neki a névjegykártyádat és nagyon figyelj az ezt követő egy percben!
Mit csinál az ügyfél a kártyával:

a., Elveszi tőled a kártyát, pár másodperc elteltével maga elé teszi, és miközben beszélgettek folyamatosan rá-rá néz. Ő egy vizuális típusú ügyfél. Elő a munícióval!

b., Elveszi tőled a kártyát, majd miután megnézte,elteszi a noteszébe,vagy a pénztárcájába. Na, ő egy auditív típusú ügyfél, akinél lehet rajzolni, festeni, de úgyis az marad majd meg benne, amit és ahogy elmondtál.

c., Elveszi a kártyádat és elkezdi forgatni, fogdosni és szinte az egész tárgyalás alatt „játszik” a névjegykártyáddal. Ő egy kinesztetikus típusú ügyfél. Náluk többre mész a vizuális eszközökkel ugyan, mint az előző típusnál, de nem ez lesz a döntő a számukra, amikor döntést kell meghozniuk. Színes-szagos prospektusok, esetleg kisebb papírból készült marketinganyagok jó szolgálatot tehetnek egy ilyen ügyféllel való tárgyalás során.

 Amennyiben hasznosnak találtad a cikket, oszd meg, hogy máshoz is eljusson! Köszönöm.

Baráti üdvözlettel:

Szabó Gábor

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre szakmai anyagokat, valamint termékeinket és szolgáltatásankat népszerűsítő hírlevelet küldjünk.Kijelented, hogy az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Baráti üdvözlettel:

Szabó Gábor

IRATKOZZ FEL ÉS KÜLDÖM A HETENTE MEGJELENŐ CIKKEKET, AMIK SEGÍTENEK, HOGY KIVÁLÓ SALESES LEGYÉL!

AJÁNDÉKBA PEDIG KAPSZ KÉT EBOOKOT!

(WALL STREET-I KIFOGÁSKEZELÉS 10 PONTBAN / AZ ÖNERŐBŐL LETT MILLIOMOSOK 21 SZOKÁSA)

A “KÉREM A KÉT EBOOKOT!”gombra kattintással hozzájárulsz, hogy a megadott elérhetőségeidre az szabo-gabor.hu szakmai anyagokat, valamint a termékeit és szolgáltatásait népszerűsítő hírleveleket küldjön, illetve, hogy a megadott adataidat e célból kezelje. Kijelented, hogy a megadott adataid kezelésével kapcsolatban az Adatkezelési tájékoztatóban írt tájékoztatást elolvastad és tudomásul vetted.

Share This

OSZD MEG!

Hogy másokhoz is eljusson! :)